Connect with us

Αλήθειες

Αναλήψεως: Το λαμπρό Μοναστήρι στο Παγγαίο

Published

on

ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ: Οι στενοί δρόμοι της Πρώτης και γραφικά σοκάκια με κυβόλιθους στρωμένα, μέσα από μικρά και μεγάλα σπίτια, καταλήγουν στον ασφαλτόστρωτο δρόμο, που οδηγεί στο μοναστήρι της αγίας Ανάληψης του Κυρίου στο Παγγαίο.

Ο ανηφορικός και ελικοειδής αυτός δρόμος βρίσκεται στο μέσο μιας βαθιάς και στενής χαράδρας που σχηματίζουν δυο μεγάλες και σχεδόν απόκρημνες βουνοκορφές, οι οποίες ξεκινούν από τις παρυφές του χωριού και τελικά σβήνουν στο στήθος του βουνού αφού ενωθούν στο σημείο ακριβώς όπου βρίσκεται το ιστορικό μοναστήρι.

Ανεβαίνοντας προς το βουνό, μετά την πρώτη στροφή, κοντά στη γέφυρα δεξιά, φαίνονται ευδιάκριτα τα ερείπια της παλιάς μονής του προφήτη Ηλία.

Από δω και πάνω ο δρόμος έχει πολύ μεγάλη κλίση, αλλά το μεγαλείο της φύσης είναι καταπληκτικό. Στην τελευταία στροφή της ανηφοριάς το μοναστήρι προβάλλει μεγαλόπρεπα και υψώνεται ψηλά στον ουρανό… η Aγία Ανάληψη του Κυρίου.

Από τον πλατύ προαύλιο χώρο, κατάλληλο για στάθμευση των αυτοκινήτων, ο ψηλός μαντρότοιχος δεν αφήνει να φανούν παρά μόνο οι τρούλοι των εκκλησιών και οι στέγες των κελιών.

Από την ψηλή πύλη, η σταυροειδής του ιερού ναού της αγίας Ανάληψης του Κυρίου, κτισμένη στον τύπο της αγίας Αναλήψεως του Ορους των Ελαιών των Αγίων Τόπων, καλεί τον πιστό να εισέλθει στον οίκο του Κυρίου.

Στην απέναντι πλαγιά διακρίνεται μια παλιά σκήτη, απομεινάρι πνευματικών αγώνων ευλαβών ασκητών, ενώ προς τα κάτω δεξιά, μέσα απ’ τα δέντρα, προβάλλουν ασημένιοι προμαχώνες αρχαίου ερειπωμένου κάστρου.

Πέρα βαθιά στον ορίζοντα, φαίνονται τα χωριά της Δράμας, των Σερρών και του Παγγαίου.

Στο μοναστήρι ξεχωρίζουν το επισκοπείο, το αρχονταρίκι και η ευρύχωρη τράπεζα των προσκυνητών βόρεια από τον ιερό ναό του καινούργιου διώροφου συγκροτήματος.

Αυτός ενώνεται με το παλιό συγκρότημα της μονής, που τώρα χρησιμεύει για ξενώνας, με μια αερογέφυρα.

Σε αυτή τη νέα πτέρυγα βρίσκονται τα κελιά των μοναζουσών, η τράπεζα, το μαγειρείο και οι αποθήκες, τα εργαστήρια της αγιογραφίας, ιερορραπτικής, κεντήματος και αγγειογραφίας, ο ναός των αγίων Αρχαγγέλων, μια μικροραφία της Αγίας Σοφίας για τις καθημερινές ακολουθίες, το ηγουμενείο, η βιβλιοθήκη και η μεγάλη έκθεση. ‘

Ολα αυτά συγκοινωνούν μεταξύ τους με εσωτερική κλίμακα τούνελ, με κύριο γνώρισμα την καθαριότητα και την τάξη.

Το σεμνό αυτό καταφύγιο άσκησης έχει μια μεγάλη ιστορία, που η αρχή του χάνεται βαθιά μέσα στο χρόνο.

Αναφέρεται το 17ο αιώνα ως μετόχι της ιερής μονής Παναγίας Εικοσιφοίνισσας με 300 στρέμματα περιουσία κάτω στον κάμπο.

Η προσφορά του προς την εκκλησία και την πατρίδα είναι πολύ σημαντική κατά την τουρκοκρατία και μετέπειτα.

Για το λόγο αυτό το ιστορικό μοναστήρι δεν μπόρεσε να ξεφύγει από την εκδικητικότητα των Τούρκων και των Βουλγάρων, που επανειλημμένα το λεηλάτησαν, πυρπόλησαν και κατάκλεψαν, ιδιαίτερα το 1913, το 1917 και το 1944.

Από αυτό έχουν αφαιρεθεί εικόνες μεγάλης αξίας, καθώς επίσης άλλα σπουδαία κειμήλια, καμπάνες και έπιπλα ακόμη.

Με την ευλογία του Θεού το 1979, με ειδικό προεδρικό διάταγμα, έγινε η επανασύσταση και λειτουργία της μονής ως γυναικείας, κατά το πρότυπο των ιερών μονών του Αγίου Όρους.

Σήμερα η αγία Ανάληψη Πρώτης, είναι ένα πολύ ωραίο και δυναμικό μοναστήρι, με μεγάλη πνευματική ακτινοβολία και προσφορά στους Χριστιανούς.

Πηγη: ekklisiaonline.gr

Αλήθειες

Έχουμε Και Εμείς Ψυχή..Μην Μας Χτυπάτε, Αγαπήστε Μας :(

Published

on

By

«Απλά απολαύστε τους <3

Πηγη: fanpage.gr

Continue Reading

Αλήθειες

Της Αναλήψεως: Μεγάλη γιορτή της ορθοδοξίας σήμερα 6 Ιουνίου

Published

on

By

Μεγάλη γιορτή της ορθοδοξίας σήμερα 6 Ιουνίου: Μετά το Πάσχα, 39 ημέρες, τιμάται η εορτή της Αναλήψεως. Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή Του από τους νεκρούς, δεν εγκατέλειψε αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές Του (Πράξ.1,3).

Μεγάλη γιορτή της ορθοδοξίας σήμερα 6 Ιουνίου

Της Αναλήψεως: Αυτές οι μεταναστάσιμες εμφανίσεις Του προς αυτούς είχαν πολύ μεγάλη σημασία.

Έπρεπε οι πρώην δύσπιστοι και φοβισμένοι μαθητές να βιώσουν το γεγονός της Αναστάσεως του Διδασκάλου τους και να αποβάλλουν κάθε δισταγμό και ψήγμα απιστίας για Εκείνον.

Την τεσσαρακοστή λοιπόν ημέρα, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, ο Κύριος τους μαθητές του «εξήγαγε έξω έως τη Βηθανία», στο όρος των Έλαιών όπου συνήθως προσηύχετο.

«Και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24,50) και «ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ’ αυτούς και εφέρετο πρός τα πάνω, στον ουρανό» μέχρι που τον έχασαν από τα μάτια τους.

Και μετά αφού Τον προσκύνησαν επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ με χαρά μεγάλη και έμεναν συνεχώς στο ναό υμνολογώντας και δοξολογώντας το Θεό.

Ανάληψη του Κυρίου: Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφοντας πιο λακωνικά το θαυμαστό και συνάμα συγκινητικό γεγονός, αναφέρει πως μετά από την ρητή αποστολή των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο κηρύττοντας και βαπτίζοντας τα έθνη, «ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού.

Πηγή: ekklisiaonline.gr

Continue Reading

Αλήθειες

Της Αναλήψεως: Πως έγινε η πρωτόγνωρη και μοναδική Ανάληψη του Χριστού;

Published

on

By

Της Αναλήψεως: Είχαν ήδη φτάσει στη μεσαία κορυφή του Όρους. Μπροστά τους απλωνόταν η πόλη των Ιεροσολύμων. Ήταν ακόμα ανοιχτή στο χώμα η οπή στην οποία στήθηκε ο Σταυρός.

Της Αναλήψεως 6 Ιουνίου

Ανοιχτή ήταν επίσης και η είσοδος στον Τάφο του Σωτήρα, αφού ήταν ακόμα πεσμένος στο χώμα ο μέγας λίθος με τον οποίον είχε σφραγισθεί.

Τότε στρέφει ο Σωτήρας τα νώτα του προς την αχάριστη πόλη των Ιεροσολύμων και το βλέμμα του ατενίζει προς ανατολάς, όπως αναφέρει ο Δαυίδ με χαρά σε κάποιο ψαλμό του, «Ψάλλατε τω Θεώ τω επιβεβηκότι επί τον ουρανόν του ουρανού κατά ανατολάς» (Ψαλμ. 67:34).

Και ενώ αποχαιρετάει τους μαθητές του, υψώνει τα άχραντα χέρια του και ευλογεί για τελευταία φορά –τα χέρια εκείνα με τα οποία ανάπλασε τον άνθρωπο που είχε δημιουργήσει στην αρχή, και τα οποία άπλωσε από φιλανθρωπία επάνω στον Σταυρό και συνένωσε «τα διεστώτα», δηλ. αυτά που βρίσκονταν σε διάσταση.

Ενώ δεν χόρταιναν τα μάτια των μαθητών να βλέπουν το θεοειδές και γλυκύτατο εκείνο πρόσωπο του Κυρίου τους, ξαφνικά άρχισε Εκείνος να ανέρχεται στον ουρανό.
Το βλέμμα τους έμεινε καρφωμένο στο παράδοξο και ακατανόητο εκείνο θέαμα της σωματικής Ανάληψης του Κυρίου, μέχρις ότου τον έκρυψε η φωτεινή νεφέλη.

Τι πρωτόγνωρη και μοναδική που ήταν η μεγαλοπρέπεια αυτής της Ανάληψης!

Και ο Ηλίας είχε αναληφθεί στους ουρανούς, όπως αναφέρει η Γραφή, όμως η ανάληψή του έγινε με πύρινο άρμα και πύρινους ίππους, γιατί ήταν απλός άνθρωπος και χρειαζόταν βοήθεια για να αναληφθεί πάνω από την γη. Ο Χριστός όμως ήταν Θεάνθρωπος που αναλήφθηκε από μόνος του, με μόνη την παντοδυναμία του.

Όσον αφορά στην νεφέλη εκείνη, επρόκειτο για το Άγιο Πνεύμα, όπως ακριβώς συνέβη και στην Μεταμόρφωση του Χριστού.

Όπως η κάθοδός του και η Ενσάρκωσή του έγιναν «εκ Πνεύματος Αγίου», σύμφωνα με το μήνυμα του Γαβριήλ προς την Παρθένο («Πνεύμα Κυρίου επελεύσεται επί σε και δύναμις Υψίστου επισκιάσει σε» Λουκ. 1:35), έτσι και τώρα «συνανέρχεται» (ανεβαίνει μαζί με το Άγιο Πνεύμα) γιατί Εκείνο τον παρακολουθεί και συνυπάρχει μαζί του ως ομοούσιό του, συμπροσκυνούμενο και συνδοξαζόμενο.

Πηγη: ekklisiaonline.gr

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.